pondelok 26. septembra 2011

Vanguard, Tim Hortons, NHL, CFL... it looks I'm really in Canada... ;)

Skola fici dalej ako ma... Stale robim na HW, citam a pisem a tento tyzden budem mat prvy test... :P

Co ale nezazivam kazdy den je zapas NHL ci CFL... :) Tieto 2 sporty sa tu v kanade rataju ako 2 najvacsie sporty v krajine...
Co je ale celkom zaujimave, ze na Slovensku som nikdy nebol na ziadnom ozajstnom zapase... :D A teraz som zazil 2 prave zapasy behom 2 dni po sebe... ;)
Haluz je, ze niektore veci, ktore som poznal skor ako filmy, alebo ako nejake zaujimavosti z pocitacovych hier niesu len vymysly reziserov a inych zainteresovanych... Ale uvodne ceremonialy, s celebritami spievajucimi hymnu pred zapasom, alebo ohnostroje ktore vybuchuju pri kazdom touchdowne, ci profesionalny cheerleadersky team mozte vidiet na kazdom zapase... ;)

NHL zapas bol zaujimavy Vancouver proti Edmontonu... Kto pozna NHL vie, ze v minulej sezone skoncil Vancouver jednoznacne prvy a Edmonton jednoznacne posledny z 30 teamov... Ale napriek tomu Edmonton odohral dostojny zapas... Prehrali 1:2 aj ked pravdou je, ze za Vancouver nenastupili ich najvacsie hviezdy ako bratia Sedinovci, ci brankar Luongo... Zaujimave, ze Kanadanom vobec nevadi, ze ich team je posledny... listky sa predavaju za 50-300$ za kus a na stadione bolo aj tak skoro 16000 ludi a to sa este ani nezacala oficialna sezona... (kapacita stadiona je nieco menej ako 17000)

CFL (Canadian Football League) je druhym najvacsim sportom v Kanadskej... :) Nepoznam setky rozdiely medzi kanadskym a americkym futbalom, ale co viem povedat, ze kanadsky sa hra na sirsom stadione ktory je o 10 yardov dlhsi (priblizne 9 metrov)... a koli vacsiemu ihrisku ma kazdy team aj o 1 hraca naviac, teda kazdy team ma 12 hracov... A tiez co som sa naucil, ze v americkom futbale ma team 4 downy (pokusy) aby sa posunul dopredu o 10 yardov... ak to nezvladnu, loptu (sisku) dostava super... V kanadskom maju len 3 downy...
A nieco z mojich osobnych zazitkov... ohnostroje vybuchovali ked team nastupoval, cheerleaderky robili svoje choreografie s premetmi, saltami a co ja viem cim setkym este a hraci ktori su krestania pred zapasom zisli spolu z ihriska aby sa modlili a po skonceni zapasu sa stretli z oboch teamov uprostred hracieho pola aby spolocne zakoncili zapas modlitbou... Na zapase sa hracom Edmontonu moc nedarilo, prehrali 21:34 s Montrealom, aj ked pred zapasom boli favoritmi... Ja som si hru aj tak uzil kedze sme mali aspon skvele listky... na stadione pre 60000 ludi sediet v 8mom rade... :)) na stadione bolo nieco cez 40000 ludi.... Kanadania radi zaplatia aby sa mohli pozriet na svoj oblubeny team... ;)

Ak vas zaujima nieco konretne, ze co tu este robim, piste komenty a vyjadrim sa v najblizsom blogu... ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára